Search
Close this search box.
ethaae_Pistopoiimeno_Programma_Spoudon

Διασφάλιση Ποιότητας

Το Τμήμα Ψυχολογίας έχει προτάξει, από την αρχή της λειτουργίας του, ζητήματα που αφορούν στην Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας.

Διασφάλιση Ποιότητας

Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας του ΠΠΣ του Τμήματος

Το Τμήμα Ψυχολογίας έχει προτάξει, από την αρχή της λειτουργίας του, ζητήματα που αφορούν στην Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας. Η πρώιμη αναφορά της Πολιτικής Ποιότητας έχει ως αφετηρία τις συνεδριάσεις της Συνέλευσης του Τμήματος, με την παρουσία της διοίκησης του Ιδρύματος καθώς και συνεδρίες της Συγκλήτου που αφορούν σε ακαδημαϊκά και διοικητικά προτάγματα για την ανάπτυξη των νέων Τμημάτων που προέκυψαν στο πλαίσιο της συνένωσης με τα ΤΕΙ και του νόμου 4559/2018.

Η Πολιτική Διασφάλισης Ποιότητας που εφαρμόζεται στο Τμήμα έχει αναπτυχθεί με γνώμονα τις αρχές Πολιτικής Ποιότητας που αφορούν τόσο στο Π.Ι. όσο και στον Ευρωπαϊκό χώρο Ανώτατης Εκπαίδευσης. Κεντρικό άξονα στην εφαρμογή της Πολιτικής Ποιότητας του Τμήματος αποτελεί το «Πρότυπο για την Πιστοποίηση της Ποιότητας των Προγραμμάτων Προπτυχιακών Σπουδών» της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Επισημαίνεται ότι η πολιτική διασφάλισης ποιότητας που εφαρμόζει το Τμήμα Ψυχολογίας επικεντρώνεται στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού, ερευνητικού και διοικητικού του έργου, με πρόταγμα την ποιότητα φοίτησης και είναι απολύτως συντεταγμένη με τα ανωτέρω πλαίσια, προάγοντας αρχές ισότητας και σεβασμού στην ετερότητα και στα ατομικά δικαιώματα σε ένα πλαίσιο εκπαίδευσης με στόχο τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών που θα συμβάλλουν στην κοινωνία «του αύριο».

Μέριμνα για την Ποιότητα

Στο πλαίσιο αυτής της οπτικής αλλά και της οπτικής της ποιότητας στην έρευνα και στην εκπαίδευση, που ‘συνομιλεί’ με τη διεθνοποίηση και την εξωστρέφεια μέσω συνεργασιών με ιδρύματα του διεθνούς ακαδημαϊκού χάρτη και συμβολής στην κοινωνία, το Τμήμα Ψυχολογίας μεριμνά με τρόπο λειτουργικό και στρατηγικό για τα ακόλουθα:

  1. τη διαρκή διασφάλιση της βελτίωσης της ποιότητας του ΠΠΣ, μέσω της σύνδεσης έρευνας και διδασκαλίας ώστε οι απόφοιτοί του να έχουν, με την ολοκλήρωση των σπουδών τους, κατακτήσει ένα υψηλό επίπεδο κατανόησης (α) των θεωριών και προσεγγίσεων που διαπερνούν την επιστήμη της ψυχολογίας (β) των μεθοδολογικών και ερευνητικών προσεγγίσεων, καθώς και (γ) της σύγχρονης επιστημονικής συζήτησης γύρω από θεωρητικά ζητήματα και εφαρμογές που κυριαρχούν σύγχρονα στον διεθνή επιστημονικό διάλογο.
  2. την ανάπτυξη επιχειρηματολογίας και κριτικού στοχασμού καθώς και δεξιοτήτων που αφορούν στην επιστήμη που θα υπηρετήσουν.
  3. την συνεχή παρακολούθηση της έκβασης της Πρακτικής Άσκησης, διασφαλίζοντας εξαιρετική συνεργασία με κατάλληλους φορείς και επαρκή εποπτεία τόσο στο πλαίσιο του φορέα όσο και στο πλαίσιο της ακαδημαϊκής εποπτείας. Επισημαίνεται ότι η Πρακτική Άσκηση είναι εμπλουτισμένη με σχετικά σεμινάρια και υπάρχει μέριμνα συμπληρωματικής υποστήριξης, ώστε να διασφαλίζεται η υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης.


Καθολικός στόχος της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων που θα διασφαλίσουν τη γνωστική και ευρύτερη επιστημονική συγκρότηση των φοιτητών/τριών όσο και τα εφόδια κατάρτισής τους για μια επιτυχή ακαδημαϊκή ή/και επαγγελματική σταδιοδρομία.

Ο ανωτέρω στόχος και η πολιτική του Τμήματος με αναφορά στην πολιτική του ιδρύματος καθίσταται σαφής τόσο στο προσωπικό του Τμήματος σε ένα πλαίσιο ευρύτερης συζήτησης και ανακοινώνεται στους ανάλογους χώρους ενημέρωσης των φοιτητών/τριών και του προσωπικού. Τόσο το διοικητικό όσο και το ακαδημαϊκό προσωπικό διασφαλίζουν την τήρηση και την επιδίωξη των ανωτέρω στόχων, εφαρμόζοντας διαδικασίες και πρακτικές που συμβάλλουν στην υλοποίηση των στόχων αυτών.

Διασφάλιση ποιότητας

Ενέργειες για την Ποιότητα

Συγκεκριμένα, για τη διασφάλιση της υψηλής ποιότητας του ΠΠΣ, το Τμήμα Ψυχολογίας μεριμνά ώστε να:

  1. εισάγει τους φοιτητές στην επιστήμη της ψυχολογίας, ακολουθώντας τον διεθνή ακαδημαϊκό – επιστημονικό προσανατολισμό και την εξέλιξη της επιστήμης
  2. έχει δομή και οργάνωση που να διευκολύνει τη μάθηση και τη συνέχεια στη συγκρότηση της κατανόησης επιμέρους γνωστικών αντικειμένων. Για την κατάκτηση αυτού, έχουν προγραμματιστεί ετήσιες συναντήσεις ελέγχου ποιότητας με αναφορά στην ακαδημαϊκή εμπειρία των φοιτητών/τριών (επεξεργασία στοιχείων αξιολόγησης μαθημάτων-επιτροπή ΟΜΕΑ). Οι συναντήσεις αυτές συνοδεύονται από αποφάσεις για σχετικές δράσεις βελτίωσης.
  3. προσφέρει υψηλής ποιότητας και σημαντικής αποτελεσματικότητας διδακτικό έργο προσανατολισμένο (α) σε μαθησιακά αποτελέσματα που καθορίζονται από το «Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Ανώτατης Εκπαίδευσης»  και β) λαμβάνοντας υπόψη την αγορά εργασίας και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων του Τμήματος.
  4. αξιοποιεί τη σύγχρονη έρευνα στο πλαίσιο της διδασκαλίας του κάθε μαθήματος, σύμφωνα με τη διεθνή οπτική για την καθοριστική σημασία της σχέσης μεταξύ έρευνας και διδασκαλίας, προκειμένου για την ποιότητα μάθησης των φοιτητών/τριών. Η διασύνδεση της έρευνας με τη διδασκαλία διασφαλίζεται στο πλαίσιο α) της φοιτητοκεντρικής διδασκαλίας, προάγοντας την κατανόηση και επιχειρηματολογία και επικεντρώνοντας στη συστοίχιση διδασκαλίας-μάθησης-αξιολόγησης, και β) της διδασκαλίας μαθημάτων από διδάσκοντες με συναφείς σπουδές, έρευνα και εκπαίδευση.
  5. υποστηριχθεί η διδασκαλία και η Πρακτική Άσκηση με προσκεκλημένες ομιλίες μελών ΔΕΠ και επαγγελματιών ψυχολόγων τόσο από τον ελληνικό όσο και από τον διεθνή χώρο συμβάλλοντας στην εξωστρέφεια και τη διεθνοποίηση του ΠΠΣ. Η διεθνοποίηση και η εξωστρέφεια έχει ποικιλότροπα αναπτυχθεί μέσω της εμπλοκής του Τμήματος σε σειρά κεντρικών δράσεων του Π.Ι.
  6. διασφαλιστεί η διασύνδεση της παραγόμενης γνώσης με την κοινωνία, μέσω υποστηρικτικών δράσεων και συνεργιών με σχολεία, την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης και φορείς που βρίσκονται σε συνεργασία και έχουν υπογράψει πρωτόκολλα συνεργασίας με το Π.Ι. Αυτή η διασύνδεση διευκολύνει τη διαθεσιμότητα των φορέων για εκπόνηση Πρακτικής Άσκησης των φοιτητών/τριών και αναδεικνύει το ρόλο του Τμήματος στην κοινότητα.
  7. προταχθεί η καταλληλότητα των προσόντων του διδακτικού, ερευνητικού, και διοικητικού του προσωπικού, προκειμένου για την εύρυθμη και ικανοποιητική λειτουργία του ΠΠΣ στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης ανάπτυξης του Τμήματος.
  8. να υπάρξει ουσιαστική υποστήριξη μέσω χρηματοδότησης και ανάπτυξης των υποδομών που αφορούν στη διασφάλιση ποιότητας στη διδασκαλία και στην έρευνα, υποστηρίζοντας την περαιτέρω ανάπτυξη του Τμήματος και τη θέση του στον ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας.
  9. εξασφαλιστούν οι απαραίτητοι πόροι και τα μέσα για την εφαρμογή της πολιτικής ποιότητας και της εύρυθμης λειτουργίας του ΠΠΣ.
Διασφάλιση ποιότητας

Συνεργασία του Τμήματος με τη ΜΟΔΙΠ

Το Τμήμα Ψυχολογίας, συντεταγμένο με τις κατευθύνσεις και τις αρχές της ΕΘΑΑΕ, όπως αυτές υλοποιούνται και διασφαλίζονται σε πλαίσιο Ιδρύματος και συγκεκριμένα Τμήματος από τη ΜΟΔΙΠ και προκειμένου για την παρακολούθηση της υλοποίησης των ανωτέρω καθώς και για την υιοθέτηση διορθωτικών δράσεων,

  • ανακοινώνει και συζητά σε κατάλληλα πλαίσια την Πολιτική Ποιότητας του Τμήματος, διακριτά για το διοικητικό, διδακτικό προσωπικό και τους/τις φοιτητές/τριες
  • υποστηρίζει, σε συνεργασία με την Κοσμητεία, τα ανωτέρω σημεία, στο πλαίσιο της ορκωμοσίας των φοιτητών/τριών, δίνοντας το «στίγμα» του Τμήματος σχετικά με το επίπεδο σπουδών που παρέχεται σε αυτό
  • αξιοποιεί τον θεσμό του ακαδημαϊκού συμβούλου και -όσον αφορά στην Πρακτική Άσκηση- του ακαδημαϊκού επόπτη, προκειμένου να παράσχει ανατροφοδότηση στους/στις φοιτητές/τριες όσον αφορά στην πορεία της ακαδημαϊκής τους ανάπτυξης. Η αναγκαιότητα πληροφόρησης για την έκβαση του ΠΠΣ προτάσσεται εν όψει των δράσεων ανάπτυξης και βελτίωσης του ΠΠΣ
  • ακολουθεί τις θεσμικές διαδικασίες που προβλέπονται σε ετήσια βάση, ως προς την εσωτερική αξιολόγηση του ΠΠΣ, σε συνεργασία με την Ομάδα Εσωτερικής Αξιολόγησης του Τμήματος και της Μονάδας Διασφάλισης Ποιότητας του Π.Ι., στο πλαίσιο του Εσωτερικού Συστήματος Διασφάλισης Ποιότητας του Π.Ι.
  • δημοσιοποιεί τα αποτελέσματα των εσωτερικών αξιολογήσεων της ΜΟΔΙΠ σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και διασφαλίζει σχετική συζήτηση και προτάσεις για δράσεις βελτίωσης.
Μετάβαση στο περιεχόμενο