Andriopoulou

Πανωραία Ανδριοπούλου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια

Η Πανωραία Ανδριοπούλου είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο τμήμα Ψυχολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Κλινική Ψυχολόγος εγγεγραμμένη στο Συμβούλιο Επαγγελμάτων Υγείας και Φροντίδας της Αγγλίας (Health and Care Professions Council).

Έχει πιστοποιημένη εκπαίδευση στη Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (Academy of Cognitive Therapy, USA), στη Θεραπεία Σχημάτων (International Society of Schema Therapy),  και στη Συστημική Θεραπεία Ζεύγους και Οικογένειας (ΕΠΙΨΥ – ΕΚΠΑ). Έχει επίσης λάβει διετή εκπαίδευση στη Γνωσιακή Αναλυτική Ψυχοθεραπεία (Πανελλήνια Εταιρεία Γνωστικής Αναλυτικής Ψυχοθεραπείας).

Έχει  εργαστεί ως κλινικός ψυχολόγος από τo 2005 τόσο στον ιδιωτικό όσο και στο δημόσιο τομέα, στην Ελλάδα και στη Μεγάλη Βρετανία, αποκτώντας σημαντική κλινική εμπειρία στην αξιολόγηση και θεραπευτική αντιμετώπιση των αγχωδών και συναισθηματικών διαταραχών, καθώς επίσης και των διαταραχών προσωπικότητας. Είναι  ιδρυτικό μέλος της Ελληνικής Εταιρείας Γνωσιακών Ψυχοθεραπειών και έχει συμμετάσχει στη Γνωσιακή Συμπεριφορική εκπαίδευση και εποπτεία επαγγελματιών ψυχικής υγείας  από το 2006. To 2019 πιστοποιήθηκε ως εκπαιδεύτρια/επόπτρια στη Θεραπεία Σχημάτων από τη Διεθνή Εταιρεία Θεραπείας Σχημάτων (International Society of Schema Therapy).

Το 2013 ολοκλήρωσε με άριστα το διδακτορικό της στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης το οποίο απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Διδακτορικής Διατριβής «Μαρία Νασιάκου» (2015) από την Ελληνική Ψυχολογική Εταιρεία. Έχει διατελέσει επίκουρη καθηγήτρια Ψυχολογίας στα Πανεπιστήμια Southampton Solent και Manchester Metropolitan της Μεγάλης Βρετανίας για οκτώμιση χρόνια.

Έχει επιβλέψει την εκπόνηση πληθώρας προπτυχιακών και μεταπτυχιακών διπλωματικών εργασιών καθώς και διδακτορικών διατριβών και έχει συμμετάσχει σε πολλά διεθνή ερευνητικά προγράμματα. Έχει υπάρξει επίσης εξωτερική εξετάστρια στο πανεπιστήμιο Sheffield Hallam. Έχει δημοσιεύσει δεκάδες άρθρα σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά με κριτές και είναι μέλος πολλών ελληνικών και διεθνών επιστημονικών συλλόγων.

Το 2019 ολοκλήρωσε το Master of Arts στην Ανώτατη Εκπαίδευση με άριστα, και από το 2015 είναι πιστοποιημένη στη διδασκαλία και την υποστήριξη της μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση (Fellow of the Advance HE, UK). Στην παρούσα φάση εκτός από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων διδάσκει και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο σε μεταπτυχιακό επίπεδο, όπου εκτελεί επίσης χρέη βοηθού διευθυντή στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Εφαρμοσμένη Αναπτυξιακή Ψυχολογία».

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ – ΨΥΕ016 [Δ]
ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ: ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΛΙΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ – ΨΥΕ037 [Ε]
ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ-ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ – ΨΥΕ008 [Ζ]
ΟΙ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ – ΨΥΕ061 [Η]
ΘΕΩΡΙΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΤΟΜΙΚΩΝ ∆ΙΑΦΟΡΩΝ – ΨΥΥ004
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας

Τηλέφωνο:

265 10 05723
Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 2517/τ. Γ’/06.10.2022

Γνωστικό Αντικείμενο:

Κλινική Ψυχολογία

Σπουδές:

Η Πανωραία Ανδριοπούλου είναι πτυχιούχος (Bachelor of Science) του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Northumbria της Μ. Βρετανίας, κάτοχος μεταπτυχιακού Διπλώματος (Master of Science) στην “Ψυχολογία της Υγείας” του Πανεπιστημίου Kent της Μ. Βρετανίας,  και Διδάκτορας Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης.

Κατέχει επίσης μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master of Arts) στην “Ανώτατη Εκπαίδευση” από το Πανεπιστήμιο Manchester Metropolitan.

Τέλος, έχει εκτεταμένη κλινική εκπαίδευση στα παρακάτω μοντέλα: Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία, Θεραπεία Σχημάτων, Συστημική Ψυχοθεραπεία Ζεύγους και Οικογένειας, και Γνωσιακή Αναλυτική Θεραπεία.

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

  • διαπροσωπικό/αναπτυξιακό τραύμα
  • θεραπευτικές ιδιότητες του δεσμού και των διαπροσωπικών σχέσεων (ψυχοθεραπευτική σχέση, γονική σχέση, σχέσεις μεταξύ συντρόφων κ.λπ.)
  • δημιουργία, εφαρμογή, και αξιολόγηση σύντομων προγραμμάτων παρέμβασης που έχουν στόχο τη βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων και της ψυχικής υγείας

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

  1. Leece, S., Wilson, H., & Andriopoulou, P. (2023). Experience of online, text-based, anonymous mental health support during COVID-19 for young women previously at risk of suicide. Counselling Psychology Quarterly, 1-21. https://doi.org/10.1080/09515070.2023.2252770
  2. Curry, E. E., & Andriopoulou, P. (2023). “Dual-experiences” of treatment for anorexia nervosa: an interpretative phenomenological analysis of experiences of treatment by service providers who are recovered service users. Mental Health Review Journal. https://doi.org/10.1108/MHRJ-02-2022-0010
  3. Vasiou, A., & Andriopoulou, P. (2023). University students’ mental health and affect during COVID-19 lockdown in Greece: the role of social support and inclusion of others in the self. Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society28(1), 253-263. https://doi.org/10.12681/psy_hps.29862
  4. Sangeorzan, I., Andriopoulou, P., Davies, B. M., & McNair, A. (2023). The information needs of people with degenerative cervical myelopathy: A qualitative study to inform patient education in clinical practice. Plos one18(5), e0285334. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0285334
  5. Sangeorzan, I., Antonacci, G., Martin, A., Grodzinski, B., Zipser, C. M., Murphy, R. K., ... & Davies, B. M. (2023). Towards Shared Decision-Making in Degenerative Cervical Myelopathy: A Mixed Methods Study Protocol (Preprint). JMIR research protocols.
  6. Andriopoulou, P., & Prowse, A. (2022). The role of secure-base supervision and dispositional attachment in predicting supervisees’ research self-efficacy, curiosity, and satisfaction. International Journal of Multidisciplinary Perspectives in Higher Education7(2), 5-34. https://doi.org/10.32674/jimphe.v7i2.4965
  7. Kaptan, S. K., Varese, F., Yilmaz, B., Andriopoulou, P., & Husain, N. (2022). “Online delivery gave me privacy and distance from others”: feasibility trial and qualitative evaluation of an online intervention for refugees and asylum seekers; LTP+ EMDR G‐TEP. Counselling and Psychotherapy Research, 22,876–888. https://doi.org/10.1002/capr.12580
  8. Parry, S.L., Cox, N., Andriopoulou, P., Oldfield, J, Roscoe, S., Palumbo-Haswell, J., & Collins, S. (2022). Mechanisms to Enhance Resilience and Post-traumatic Growth in Residential Care: a Narrative Review. Adversity and Resilience Science https://doi.org/10.1007/s42844-022-00074-w
  9. Phillips, L. & Andriopoulou, P. (2022). An exploratory study of South Asian women’s experiences of mental health services in England: A thematic analysis of cultural sensitivity. Mental Health Review Journal, https://doi.org/10.1108/MHRJ-06-2021-0049
  10. Chaudhry, N., Farooque, S., Kiran, T., Eylem-van Bergeijk, O., Chaudhry, I. B., Memon, R., Husain, M., Andriopoulou, P., Hussain Rana, M., Naeem, F., & Husain, N. (2022). Building Resilience Against ViolencE (BRAVE): protocol of a parenting intervention for mothers and fathers with post-traumatic stress disorder in Pakistan. Global Mental Health, 1-8. https://doi.org/10.1017/gmh.2021.42
  11. Kaptan, S.F., Yilmaz, B., Husain, N., Varese, F., & Andriopoulou, P. (2022). What works? Lessons from a pre-trial qualitative study to inform a parenting intervention for refugees and asylum seekers: Learning Through Play and EMDR Group Traumatic Episode Protocol. Journal of Community Psychology, 1-21. https://doi.org/10.1002/jcop.22908
  12. Andriopoulou, P. (2022). Healing attachment trauma in adult psychotherapy: the role of limited reparenting. European Journal of Psychotherapy & Counselling. https://www.tandfonline.com/action/showCitFormats?doi=10.1080/13642537.2021.2000465
  13. Kaptan, S.F., Varese, F., Yilmaz, B., Andriopoulou, P., & Husain, N. (2021). Protocol of a feasibility trial for an online group parenting intervention with an integrated mental health component for parent refugees and asylum seekers in the UK (LTP+ EMDR G-TEP). SAGE Open Medicine, 9, 1-11. https://doi.org/10.1177/20503121211067861
  14. Chatzidamianos, C., Burns, D., Andriopoulou, P., & Archer, D. (2021). The barriers and facilitators to successful adaptation of written psychometric measures into native sign languages: a systematic review. Psychological Assessment, 33(11), 1100–1124. https://doi.org/10.1037/pas0001061
  15. Liddell, S. & Andriopoulou, P. (2021). Exploring Public Attitudes towards Men with Depression – A Thematic Analysis. British Journal of Mental Health Nursing. https://doi. org/10.12968/bjmh.2020.0016.
  16. Andriopoulou, P. & Servina, N. P. S. (2021). Exploring the experiences of people vlogging about their mental health during the COVID-19 lockdown: A thematic analysis. Journal of Psychology & Psychotherapy Research, 8, 1-10. https://doi.org/10.12974/2313-1047.2021.08.1
  17. Andriopoulou, P. & Prowse, A. (2020). Towards an effective supervisory relationship in research degree supervision: insights from attachment theory. Teaching in Higher Education: Critical Perspectives. https://doi.org/10.1080/13562517.2020.1731449
  18. Harvey, R., Andriopoulou, P., & Grogan, S. (2020). Perceived mechanisms of change in therapeutic yoga targeting psychological distress. Journal of Bodywork and Movement Therapies, 24(1), 274-280. https://doi.org/10.1016/j.jbmt.2019.06.014
  19. Sangeorzan, I., Andriopoulou, P. & Livanou, M. (2019). Exploring the experiences of people vlogging about severe mental illness on YouTube: An Interpretative Phenomenological Analysis. Journal of Affective Disorders, 246, 422-428. https://doi.org/10.1016/j.jad.2018.12.119
  20. Andriopoulos, P. & Kafetsios, K. (2015). Subliminal priming of the secure attachment schema: Effects for information processing. Psychological Topics, 24 (1), 71-89.
  21. Andriopoulos, P. & Kafetsios, K. (2015). Avoidant Attachment and the Processing of Emotion Information: Selective Attention or Cognitive Avoidance? Journal for Relationships Research, 6, 1-12.
  22. Ανδριοπούλου, Π. & Καφέτσιος, K. (2014). Προσανατολισμός δεσμού και κοινωνική αντίληψη του συναισθήματος: Ο ρόλος των κοινωνικών κινήτρων. Ψυχολογία, 21(3):242. Invited contribution to a special issue on ‘Interpersonal and Intergroup Relationships in Greece: Current Socio-psychological Approaches’.
  23. Theodoratou, M., Andriopoulou, P. & Manousaki, M. (2014). Exams Anxiety: Case Study. Journal of Psychology & Clinical Psychiatry, 1(4): 00021.
  24. Kafetsios, K. Andriopoulos, P. & Papachiou, A. (2014). Relationship status moderates avoidant attachment differences in positive emotion decoding accuracy. Personal Relationships, 21, 191-205.
  25. Theodoratou-Bekou, M., Andriopoulou, P., Andreopoulou, O., & Wood, B. (2012). Stress-related asthma and family therapy: Case study. Annals of General Psychiatry,
  26. Θεοδωράτου, Μ., Ανδριοπούλου, Π., Μπέκος, Β., Κουντζούνη, Β. & Πλατή, Μ. (2007). Άσθμα και καταθλιπτική ατμόσφαιρα στην οικογένεια: Μελέτη περίπτωσης, Νοσηλευτική, 46 (2), 169-175.
  27. Theodoratou M., Andriopoulou P. (2006). Studentenberatung gegen Prüfungsangst: Eine Fallstudie, Unser Weg, 4, 149-152.

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 15:00 - 18:00
Μετάβαση στο περιεχόμενο