Η Ευαγγελία Καραγιαννοπούλου είναι καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Έχει διατελέσει πρώτη Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Διευθύντρια του Ερευνητικού Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Ερευνητικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Από το 2021 έχει τον τίτλο Honorary Professor στο Research Department of Clinical, Educational and Health Psychology του University College London (UCL), στη M. Βρετανία.
Είναι απόφοιτος (BA Hons) του Τμήματος ΦΠΨ, με κατεύθυνση ψυχολογίας, από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βραβεύτηκε με υποτροφία του ΙΚΥ σε όλη τη διάρκεια των σπουδών της. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές, ΜΑ και PhD, στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, UCL Institute of Education, Department of Educational Psychology and Special Needs, και αποφοίτησε με άριστα. Η έρευνά της κατά την εκπόνηση του διδακτορικού της χρηματοδοτήθηκε με υποτροφία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.
Έχει εκπαίδευση στην ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία παιδιού και εφήβου (ΕΨΥΠΕΕ) και στην Psychoanalytic Εducational Psychotherapy (Forum for the Advancement of Educational Psychotherapy and Therapeutic Teaching– FAETTT σε συνεργασία με την Tavistock Clinic, London). Είναι μέλος της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας και Associate Fellow της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας.
Έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια σε Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού. Εργασίες της έχουν διακριθεί σε διεθνή περιοδικά και εταιρίες. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ερευνητικές ομάδες και είναι μέλος ευρωπαϊκών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών. Έχει υπάρξει ακαδημαϊκή υπεύθυνη, εμπειρογνώμονας, σύμβουλος και αξιολογήτρια σε διεθνή, ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα. Έχει δώσει σειρά προσκεκλημένων διαλέξεων σε ακαδημαϊκούς φορείς και επαγγελματικές δομές και οργανισμούς. Έχει δημοσιεύσει μια μονογραφία, δεκάδες άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, και έχει επιμεληθεί διεθνή επιστημονικά αφιερώματα.
Είναι μέλος των Editorial board διεθνών περιοδικών και κριτής σε πολλά διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει υπάρξει συντονίστρια στον Κλάδο της Γνωστικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ. Επίσης, μέλος του Διοικητικού συμβουλίου του ΙΚΥ και Επιστημονική Υπεύθυνη εκ μέρους του Εθνικού φορέα στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Role Model με διάκριση από την Commission. Έχει εκπροσωπήσει τον Εθνικό φορέα και το ΠΙ σε διάφορα fora.
Η έρευνά της επικεντρώνεται στο χώρο της μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στη ‘συνομιλία’ μεταξύ γνωσιακής και συναισθηματικής διάστασης. Τα σύγχρονα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μάθηση, τα συναισθήματα και τη συναισθηματική ρύθμιση καθώς και στη συμβολή διαστάσεων της ψυχικής υγείας και της σχεσιακής διάστασης στη μάθηση και τη σκέψη. Η έρευνά της ‘συναντά’ τις αρχές της ψυχαναλυτικής θεωρίας και τη σημασία των πρώιμων εμπειριών σε διεργασίες και συμπεριφορές της μετέπειτα ζωής.