Search
Close this search box.
ethaae_Pistopoiimeno_Programma_Spoudon
Lianos_small

Παναγιώτης Λιανός

Επίκουρος Kαθηγητής

Ο Παναγιώτης Λιανός είναι Επίκουρος Καθηγητής Σχολικής Ψυχολογίας επί θητεία στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι απόφοιτος του τμήματος Φιλοσοφίας-Παιδαγωγικής-Ψυχολογίας και του Προγράμματος Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, κατέχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών στην Σχολική Ψυχολογία και έχει αναγορευτεί Διδάκτωρ στο ίδιο Πανεπιστήμιο. Επίσης, έχει εκπαιδευτεί στην ομαδική και οικογενειακή αναλυτική ψυχοθεραπεία στην Ελληνική Εταιρεία Ομαδικής Αναλυτικής και Οικογενειακής Θεραπείας.

Έχει εργαστεί από το 2005 έως το 2023 ως ψυχολόγος σε σχολικά πλαίσια μέσα από φορείς ψυχικής υγείας (ΕΠΑΨΥ), κοινοτικά κέντρα (Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογενειών Δήμου Ζωγράφου) και εκπαιδευτικά πλαίσια του Υπουργείου Παιδείας (ΚΕΔΔΥ/ΚΕΣΥ/ΣΜΕΑΕ/ΚεΔΑΣΥ).

Έχει διδάξει σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο ΠΜΣ Σχολικής Ψυχολογίας του τμήματος Ψυχολογίας ΕΚΠΑ και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Επίσης, έχει διδάξει σε προπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων μαθήματα Σχολικής Ψυχολογίας από το 2019 ως εντεταλμένος διδάσκων με το πρόγραμμα απόκτησης Ακαδημαϊκής Εμπειρίας.

Διαθέτει εφαρμοσμένο ερευνητικό και παρεμβατικό έργο σε σχολεία και εκπαιδευτικούς φορείς. Επίσης, έχει δημοσιεύσεις σε έγκυρα ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά και παρουσιάσεις σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την στήριξη ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού, την διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα, την αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών, την συμβουλευτική υποστήριξη παιδιών, εφήβων, γονέων και εκπαιδευτικών, την εποπτεία εκπαιδευτικών και ψυχολόγων και την εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης σε επίπεδο σχολείου.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Α': ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ - ΨΥΥ001 [Β]
ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΙΙ': ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ - ΨΥΕ003 [Ζ]
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ - ΨΥΕ010 [Ε]
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΨΥΥ020 [Δ]
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 45110 Ιωάννινα

Τηλέφωνο:

2651005755

Ιστοσελίδα:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 1594, τ. Γ. 16.06.2023

Γνωστικό Αντικείμενο:

Σχολική Ψυχολογία

Σπουδές:

2012 Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας

Διδακτορικό Δίπλωμα στη Σχολική Ψυχολογία (Βαθμός: Άριστα)

Τίτλος διατριβής «Γονικές Πρακτικές και Ψυχοκοινωνική Προσαρμογή παιδιών στοσχολείο: Δι ρεύνηση ατομικών, γονικών και οικογενειακών παραγόντων»

2005 Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Σχολική Ψυχολογία (Βαθμός: 9,13)

Τίτλος διπλωματικής εργασίας «Οι στάσεις των εκπαιδευτικών απέναντι στην ένταξη μαθητών με σοβαρές μαθησιακές ανάγκες στο γενικό σχολείο: η σχέση τους με τηνστάση απέναντι στα άτομα με ειδικές ανάγκες»

2006 Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας

Πτυχίο Προγράμματος Ψυχολογίας (Βαθμός: 9,18)

1998 Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας, Τομέας Ψυχολογίας

Πτυχίο Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (κατ. Ψυχολογία) (Βαθμός: 7,85)

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

  • Στήριξη ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού
  • Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα
  • Αξιολόγηση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών
  • Συμβουλευτική υποστήριξη παιδιών, εφήβων, γονέων και εκπαιδευτικών
  • Εποπτεία εκπαιδευτικών και ψυχολόγων
  • Εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης και παρέμβασης σε επίπεδο σχολείου

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Lampropoulou, A., Lianos, P., & Poulios, A. (2023). Personality, family relationships and school climate dimensions as predictors of dispositional forgiveness in adolescence. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 28(1), 176–194. https://doi.org/10.12681/psy_hps.29819

Lianos, P., Velissaropoulos, C., Desylla, G., Sofianou, A., Nikolopoulou, M. & Athanasiou, V. (2023). Prosocial skills and adolescents’ response to trauma: the role of social support and parental behavior from a psychoanalytic perspective. International Journal of Psychoanalysis and Education, 3(1), 1-28. https://doi.org/10.32111/SAS.2023.3.1.1

Hatzichristou, C., Georgakakou-Koutsonikou, N., Lianos, P., Lampropoulou, A., & Yfanti, T. (2021). Assessing school community needs during the initial outbreak of the COVID-19 pandemic: Teacher, parent and student perceptions. School Psychology International, 42(6), 590–615. https://doi.org/10.1177/01430343211041697.

Hatzichristou, C., Lampropoulou, A., Lianos, P., Georgakakou-Koutsonikou, N., Yfanti, T. & Georgouleas, G. (2022). University-linked school-based mental health services following a natural disaster: challenges and critical considerations of an integrated approach. In A. Keary, J. Scull, S. Garvis, & L. Walsh (Eds.), Decisions and dilemmas of research methods in early childhood education. Routledge.

Χατζηχρήστου, Χ., Λιανός, Π., Λαμπροπούλου, Α., Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, Ν., Υφαντή, Θ., & Γεωργουλέας, Γ. (2022). Μultilevel intervention to support school/educational communities in the context of the COVID-19 pandemic: empirical findings and interventions. Psychology: the Journal of the Hellenic Psychological Society, 26(3), 111-125. https://doi.org/10.12681/psy_hps.28855

Χατζηχρήστου,  Χ., Λαμπροπούλου, Α., Λιανός, Π., Γεωργακάκου-Κουτσονίκου, N., Μίχου, Σ., Υφαντή, Θ., & Γεωργουλέας, Γ. (2021).  Ψυχοκοινωνικές και εκπαιδευτικές ανάγκες στη σχολική κοινότητα την περίοδο της πανδημίας Covid-19: σύνδεση εμπειρικών δεδομένων με δράσεις υποστήριξης και κατάρτισης. Νέα Παιδεία, 177, 13-32.

Hatzichristou, C., Lianos, P., Lampropoulou, A., Yfanti, T. & Athanasiou, D. (2021). WeCARE intervention program: an online multilevel international program for promoting well-being and resilience in the school community during unsettling times. European Journal of Psychology and Educational Research, 4(1), 51-67. https://doi.org/10.12973/ejper.4.1.51

Hatzichristou, C., Lianos, P., Lampropoulou, A., & Stasinou, V. (2020). Individual and systemic factors related to safety and relationships in schools as moderators of adolescents’ subjective well-being during unsettling times. Contemporary School Psychology, 24, 252-265. https://doi.org/10.1007/s40688-020-00298-6.

Hatzichristou, C., Lampropoulou, A. & Lianos, P. (2019). Social justice principles as core concepts in School Psychology training, research and practice at a transnational level. School Psychology International, 41(1), 67-86. https://doi.org/10.1177/0143034319892031

Hatzichristou, C., Lianos, P., Lampropoulou, A. (2019). Supporting vulnerable groups of students in educational settings: university initiatives and partnerships. Psychology in Russia: State of the Art, 12(4), 65–78. https://doi.org/10.11621/pir.2019.0404

Hatzichristou, C., Stasinou, V., Lampropoulou, A., & Lianos, P. (2018). Adolescents’ perceptions of school climate: exploring its protective role in times of economic recession. School Psychology International 39(6), 606-624. https://doi.org/10.1177/0143034318803666.

Λιανός, Π.Γ. (2017). Otto Kernberg: Θεωρία και Κλινική Πρακτική. Εκδόσεις Αρμός.

Hatzichristou, C., Lianos, P. G., & Lampropoulou, A. (2017). Cultural construction of promoting resilience and positive school climate during the economic crisis in Greek schools. International Journal of School & Educational Psychology: International Perspectives on Cultural Construction of School Mental Health Programming (special issue), 5(3), 192-206. https://doi.org/10.1080/21683603.2016.1276816

Hatzichristou, C., & Lianos, P. G. (2016). Social and emotional learning in the Greek educational system: An Ithaca journey. International Journal of Emotional Education (special issue), 8(2), 105-127.

Lianos, P. G. (2015). Parenting and social competence in school: The role of preadolescents' personality traits. Journal of Adolescence, 41, 109-120. https://doi.org/10.1016/j.adolescence.2015.03.006

Χατζηχρήστου, Χ., Κατή, Α., Λυκιτσάκου, K., Λαμπροπούλου, A., Δημητροπούλου, Π.,  Υφαντή, Θ., Λιανός, Π., Μπακοπούλου, A. & Γεωργουλέας, Γ. (2012). Διαχείριση κρίσεων στη σχολική κοινότητα. Τυπωθήτω.

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 12:00-14:00 Τετάρτη 15:00-17:00
Μετάβαση στο περιεχόμενο