kamtsios_s

Σπυρίδων Κάμτσιος

Μέλος ΕΔΙΠ

Ο Σπύρος Κάμτσιος είναι μέλος Εργαστηριακού Διδακτικού προσωπικού (ΕΔΙΠ), με γνωστικό αντικείμενο την «Εκπαιδευτική Ψυχολογία», στο τμήμα Ψυχολογίας, της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Αποφοίτησε από το τμήμα Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, όπου έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην «Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση». Εκπόνησε τη διδακτορική του διατριβή στον τομέα Ψυχολογίας του τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, η οποία αξιολογήθηκε με άριστα.

Είναι μέλος του editorial board του περιοδικού Hellenic Journal of Psychology και έχει διατελέσει κριτής σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια. Το ερευνητικό του έργο έχει δημοσιευτεί σε διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και έχει πληθώρα συμμετοχών σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στην έννοια της ψυχολογικής και ακαδημαϊκής ανθεκτικότητας και την επίδρασή της στη μάθηση και στα κίνητρα-πάθος, στο στρες και στις στρατηγικές αντιμετώπισης, στο άγχος των εξετάσεων, στην επαγγελματική και ακαδημαϊκή εξουθένωση καθώς και στην ψυχομετρική αξιολόγηση ερωτηματολογίων.

Έχει διατελέσει επιστημονικός συνεργάτης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), στην Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής (ΑΣΠΑΙΤΕ) καθώς και σε διάφορα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΨΥΥ007 (ΕΡΓ) [Α]
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΨΥΕ023 [ΣΤ]
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ - ΨΥΕ011 [Ζ]
ΘΕΜΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ - ΨΥΕ071 [Η]
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 45110 Ιωάννινα

Τηλέφωνο:

2651005759
Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 167, 26/1/2018, αριθμ. 7936

Γνωστικό Αντικείμενο:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Σπουδές:

  • Πτυχίο Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (1996).
  • Μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στην «Παιδαγωγική και Δημιουργική Μάθηση», Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης & Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
    Τίτλος μεταπτυχιακής διατριβής: «Στάσεις προς την άσκηση, αντίληψη εαυτού, διατροφικές συνήθειες και δείκτης μάζας σώματος μαθητών δημοτικού σχολείου» (2006).
  • Διδακτορική διατριβή: «Δημιουργία Ερωτηματολογίου Ανθεκτικότητας στη Μάθηση: Αξιολόγηση των Ψυχομετρικών του Χαρακτηριστικών. Τμήμα Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας, τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (2012).

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Ψυχολογική και ακαδημαϊκή ανθεκτικότητα, επαγγελματική και ακαδημαϊκή εξουθένωση, η έννοια του «πάθους», άγχος εξετάσεων, στρες και στρατηγικές αντιμετώπισης. 

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

  1. Kamtsios, S. (2023). The interplay of academic hardiness, passion for studies and affective experiences in undergraduates’ happiness and GPA scores: A person-oriented approach. Psychological Studies, DOI https://doi.org/10.1007/s12646-023-00729-3
  2. Kamtsios, S. (2022). Investigation of the relationships between academic hardiness and passion for studies with undergraduates’ affect and happiness. Social Sciences2. doi.org/10.1007/s43545-022-00518-1
  3. Stylos, G. & Kamtsios, S., & Kotsis, K. (2022). Assessment of science teaching efficacy of pre-service teachers in a Greek university. International Journal of Science Education DOI: 10.1080/1046560X.2021.2023959
  4. Kamtsios, S., & Bartone, P. (2021). Preliminary investigation of the psychometrics properties of the Hardiness-Resilience Gauge in a Greek undergraduates’ sample. Hellenic Journal of Psychology, 18, 287-310.
  5. Kamtsios, S., & Karagiannopoulou, E. (2020). Undergraduates’ affective-learning profiles: Their effects on academic emotions and academic achievement. Hellenic Journal of Psychology, 17, 176-204.
  6. Karagiannopoulou, E., Milenios, F., Kamtsios, S., & Renzios, X. (2019). Do defense styles and approaches to learning ‘fit together’ in students’ profiles? Differences between years of study. Educational Psychology, 40(5), 570-591.
  7. Kamtsios, S. (2019). Exploring associations between demographic characteristics and teachers’ occupational stress and coping. Journal of Applied Educational and Policy Research, 4(1), 22-38.
  8. Renzios, X., Kamtsios, S., & Karagiannopoulou, E. (2019). The mediating role of implicit and explicit emotion regulation in the relation between academic emotions and approaches to learning. The Journal of Nervous and Mental Disease, 207(8), 683-692.
  9. Kamtsios, S. (2018). Burnout syndrome and stressors in different stages of teachers’ professional development: the mediating role of coping strategies. Hellenic Journal of Psychology, 15, 229-253.
  10. Kamtsios, S. & Lolis, T. (2016). Investigating burn out in Greek teachers: Are there any teachers at risk? Hellenic Journal of Psychology, 13, 196-216.
  11. Karagianopoulou, E. & Kamtsios, S. (2016). Multi-dimensionality vs. unitary of Academic Hardiness: An under explored issue…? Learning and Individual Differences, 51, 149-156.
  12. Kamtsios, S., & Karagianopoulou, E. (2013). Conceptualizing students’ academic hardiness dimensions: A qualitative approach. European Journal of Psychology of Education, 28(3), 807-823

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Δευτέρα & Πέμπτη 12:00 - 14:00
Μετάβαση στο περιεχόμενο