Ευαγγελία Καραγιάννη – Καραγιαννοπούλου

Ευαγγελία Καραγιάννη – Καραγιαννοπούλου

Καθηγήτρια

Η Ευαγγελία Καραγιαννοπούλου είναι καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Είναι Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Διευθύντρια του Ερευνητικού Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών του Ερευνητικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Είναι απόφοιτος (BA hons) του Τμήματος ΦΠΨ, με κατεύθυνση ψυχολογίας, από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Βραβεύτηκε με υποτροφία του ΙΚΥ σε όλη τη διάρκεια των σπουδών της. Πραγματοποίησε τις μεταπτυχιακές της σπουδές, ΜΑ και PhD, στο Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, UCL Institute of Education, Department of Educational Psychology and Special Needs, και αποφοίτησε με άριστα.  Η έρευνά της κατά την εκπόνηση του διδακτορικού της χρηματοδοτήθηκε με υποτροφία από το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου.

Έχει εκπαίδευση στην ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία παιδιού και εφήβου (ΕΨΥΠΕΕ) και στην Psychoanalytic Εducational Psychotherapy (Forum for the Advancement of Educational Psychotherapy and Therapeutic Teaching– FAETTT σε συνεργασία με την Tavistock Clinic, London). Είναι μέλος της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας και Associate Fellow της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας.

Έχει διδάξει ως επισκέπτρια καθηγήτρια σε Πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα του εξωτερικού. Εργασίες της έχουν διακριθεί σε διεθνή περιοδικά και εταιρίες. Έχει συμμετάσχει σε διεθνείς ερευνητικές ομάδες και είναι μέλος ευρωπαϊκών και διεθνών επιστημονικών εταιρειών. Έχει υπάρξει ακαδημαϊκή υπεύθυνη, εμπειρογνώμονας, σύμβουλος και αξιολογήτρια σε διεθνή, ευρωπαϊκά και εθνικά προγράμματα.  Έχει δώσει σειρά προσκεκλημένων διαλέξεων σε ακαδημαϊκούς φορείς και επαγγελματικές δομές και οργανισμούς. Έχει δημοσιεύσει μια μονογραφία, δεκάδες άρθρα σε διεθνή και ελληνικά περιοδικά, και έχει επιμεληθεί διεθνή επιστημονικά αφιερώματα.

Είναι μέλος των Editorial board διεθνών περιοδικών και κριτής σε πολλά διεθνή επιστημονικά περιοδικά. Έχει υπάρξει συντονίστρια στον Κλάδο της Γνωστικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ. Επίσης, μέλος του Διοικητικού συμβουλίου του ΙΚΥ και Επιστημονική Υπεύθυνη εκ μέρους του Εθνικού φορέα στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Role Model με διάκριση από την Commission. Έχει εκπροσωπήσει τον Εθνικό φορέα και το ΠΙ σε διάφορα fora.

Η έρευνά της επικεντρώνεται στο χώρο της μάθησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στη ‘συνομιλία’ μεταξύ γνωσιακής και συναισθηματικής διάστασης. Τα σύγχρονα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μάθηση, τα συναισθήματα και τη συναισθηματική ρύθμιση καθώς και στη συμβολή διαστάσεων της ψυχικής υγείας και της σχεσιακής διάστασης στη μάθηση και τη σκέψη. Η έρευνά της ‘συναντά’ τις αρχές της ψυχαναλυτικής θεωρίας και τη σημασία των πρώιμων εμπειριών σε διεργασίες και συμπεριφορές της μετέπειτα ζωής.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία
Στρες και στρατηγικές αντιμετώπισης: το στρες στο σχολείο
Συγκίνηση και κίνητρα
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 45110 Ιωάννινα

Τηλέφωνο:

2651005747
Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

ΦΕΚ 1767, τ. Γ. 04.10.2019

Γνωστικό Αντικείμενο:

Εκπαιδευτική Ψυχολογία

Σπουδές:

PhD, Psychology of EducationDepartment of Educational Psychology and Special Educational Needs, Institute of Education, University of London (UCL – Institute of Education). Τίτλος διατριβής: “A comparison of the long-term effects of parental divorce on the possible selves of Greek and English young adults”. 

ΜΑ, Psychology of EducationDepartment of Educational Psychology and Special Educational Needs, Institute of Education, University of London (UCL – Institute of Education) (First class, BPS membership). Τίτλος διατριβής: “The relative power of Trait Anxiety, Life Events and family support to predict primary/secondary school transfer stress in pupils. Steps towards the development of an early warning instrument”. 

Προπτυχιακές Σπουδές: Πτυχίο Φιλοσοφικής ΣχολήςΤμήμα ΦΠΨ, Τομέας Ψυχολογίας, Ειδίκευση Ψυχολογία (Hons), Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. 

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

  1. Διδασκαλία και μάθηση  
  2. Εμπειρία και Νόηση  
  3. Αξιολόγηση και Ψυχολογικές Δοκιμασίες  
  4. Συμπεριφορά, Παρεμβάσεις και Συμβουλευτική 
  5. Ευημερία, Ανάπτυξη, Προσαρμογή 
  6. Ρύθμιση συναισθήματος, ψυχική υγεία και μάθηση  
  7. Στρες και στρατηγικές αντιμετώπισης  
  8. Γνωστικοί, ψυχοκοινωνικοί ατομικοί παράγοντες στη μάθηση και προσαρμογή στην ανώτατη εκπαίδευση  
  9. Μια ψυχαναλυτική προσέγγιση: Mentalizing, epistemic trust, ψυχική υγεία και μάθηση 

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

  1.  Mastrokoukou, S., Kaliris, A., Donche, V., Chauliac, M., Karagiannopoulou, E., Christodoulides, P. & Longobardi, C. (2022). Rediscovering Teaching in University: A Scoping Review of Teacher Effectiveness in Higher Education. Frontiers in Education. https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/feduc.2022.861458/full
  2. Rentzios, Ch., & Karagiannopoulou, E. (2021). Rethinking associations between distal factors and learning: Attachment, approaches to learning and the mediating role of academic emotions.Psychology, 12 (6). https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.627118 
  3. Vlahopanou, P., Karagiannopoulou, E. (2021). Defense styles, academic procrastination, psychological wellbeing and approaches to learning: a person-oriented approach. Journal of Nervous and Mental Disease. https://doi.org/10.1097/NMD.0000000000001423
  4. Millenos, F. S., Rentzios, C., Catrysse, L., Gijbels, D., Mastrokoukou, S.,  Longobardi, C. Karagiannopoulou, E.  (2021). The contribution of learning and mental health variables in first-year students' profiles. Frontiers in Psychology, Educational Psychology, 12, 1-12. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.627118
  5. Karagiannopoulou, E., Milienos, F., & Rentzios, Ch. (2020). Grouping cognitive and emotional factors to predict students' academic progress. International Journal of School & Educational Psychology. https://doi.org/10.1080/21683603.2020.1832941
  6. Rentzios, Ch., Karagiannopoulou, E., & Kamtsios, S. (2019). The mediating role of implicit and explicit emotion regulation in the relation between academic emotions and approaches to learning. Do defense styles matter? Journal of Nervous and Mental Disease 207 (8), 683-692. https://doi.org/10.1097/NMD.0000000000001027
  7. Karagiannopoulou, E., & Entwistle, N. (2019). Students’ learning characteristics, perceptions of small-group university teaching, and understanding through a “meeting of minds”. Frontiers in Psychology – Educational Psychology, 10: 444, https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00444 
  8.  Karagiannopoulou, E., Milienos, F., Kamtsios, Sp., &Rentzios, Ch. (2019). Do defense styles and approaches to learning ‘fit together’ in students’ profiles? Differences between years of study. Educational Psychology. https://doi.org/10.1080/01443410.2019.1600661
  9. Entwistle, N., Karagiannopoulou, E., Ólafsdóttir, A., Walker, P. (2016). Research into student learning and university teaching:  Changing perspectives. In J. Case & J. Huisman (Eds.), Researching Higher Education. International perspectives on theory, policy and practice (pp. 190-208). London: Routledge.  https://www.routledge.com/Researching-Higher-Education-International-perspectives-on-theory-policy/Case-Huisman/p/book/9781138938847
  10. Entwistle, N., & Karagiannopoulou, E. (2014). Perceptions of assessment and their influences on learning. In C. Kreber, C. Anderson, N. Entwistle, & I. McArthur. Advances and Innovations in University Assessment and Feedback, (pp. 75-98). Edinburgh: Edinburgh University Press. https://www.jstor.org/stable/10.3366/j.ctt14brxp5

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Πέμπτη 09:00 – 11:00