Search
Close this search box.
ethaae_Pistopoiimeno_Programma_Spoudon
eziori

Ελένη Ζιώρη

Επίκουρη Καθηγήτρια

Η Ελένη Ζιώρη είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (Π.Ι.) από το 2019. Κατά τα προηγούμενα έτη και συγκεκριμένα από το 2005 έως το 2019, ήταν Λέκτορας και Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Π.Ι. Διετέλεσε Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. από τα τέλη του 2017 έως το 2019, καθώς και Διευθύντρια του Εργαστηρίου «Μελέτης Οικογένειας», το οποίο μετονομάστηκε (το 2018) σε «Εργαστήριο Εκπαιδευτικής, Γνωστικής και Αναπτυξιακής Ψυχολογίας», από τον Δεκέμβρη του 2017 έως το 2019, στο Τμήμα Φ.Π.Ψ., και από το 2019 έως τον Οκτώβρη του 2023, στο Τμήμα Ψυχολογίας του Π.Ι. Από το 2015 έως σήμερα συνεργάζεται με το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Γνωσιακή Επιστήμη» του ΕΚΠΑ, όπου διδάσκει το μάθημα «Γνωστική Ψυχολογία». Είναι μέλος επιστημονικών εταιρειών, όπως της Ελληνικής Ψυχολογικής Εταιρείας (ΕΛΨΕ), του Κλάδου Γνωστικής Ψυχολογίας της ΕΛΨΕ, καθώς και της Ελληνικής Εταιρείας Γνωσιακής Επιστήμης και έχει διατελέσει πρόεδρος και μέλος Επιστημονικών και Οργανωτικών Επιτροπών πολλών επιστημονικών συνεδρίων.

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της εστιάζονται στη διερεύνηση της διάκρισης μεταξύ άδηλης (ασυνείδητης) και έκδηλης (συνειδητής) μάθησης αλλά και ευρύτερων γνωστικών παραγόντων τόσο σε υγιείς πληθυσμούς όσο και σε πληθυσμούς με νευροαναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, στη μελέτη γνωστικών διεργασιών που διέπουν τη διατροφική συμπεριφορά και την (υπερβολική) κατανάλωση αλκοόλ, στην απόκτηση εννοιών και την κατηγοριοποίηση, καθώς και στις προκαταλήψεις προσοχής κατά τη μάθηση και τη λήψη αποφάσεων.

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I - ΨΥΥ010 [Α']
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΣΟΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΨΥΥ007 [Α']
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ IΙ - ΨΥΥ017 [Δ']
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΔΙΕΡΓΑΣΙΩΝ - ΨΥΕ021 [Η']
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, 45110, Ιωάννινα, Γραφείο 312 - 4ος όροφος

Τηλέφωνο:

26510 05761

Email:

Ιστοσελίδα:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

Γ΄ 749/5-08-2016, ΦΕΚ διορισμού: Β΄3447/12.09.2019

Γνωστικό Αντικείμενο:

Γνωστική Ψυχολογία. Το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο αφορά στη διερεύνηση νοητικών διεργασιών, όπως είναι η αντίληψη, η προσοχή, η μνήμη, η μάθηση, η γλώσσα, η επίλυση προβλημάτων και η σκέψη, μέσω της βασικής μεθοδολογίας της που είναι η πειραματική. Η διερεύνηση των παραπάνω διεργασιών συντελεί τόσο στην κατανόηση της λειτουργίας του ανθρώπινου νου όσο και στην ενίσχυση της γενικότερης ευεξίας των ανθρώπων, μέσω εφαρμογής των πορισμάτων της σε πολλά πεδία της καθημερινότητας.

Σπουδές:

Η Ελένη Ζιώρη είναι απόφοιτη του Τμήματος Φ.Π.Ψ. (Ειδίκευση: Ψυχολογία) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1993). Στη συνέχεια, έλαβε υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) για την πραγματοποίηση μεταπτυχιακών σπουδών (MA και PhD) στο University of Sussex, UK (1996-2000). Συγκεκριμένα, έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα (MA in Psychology), με διάκριση (distinction), από το Department of Cognitive and Computing Sciences (COGS), Sussex University (1997) και διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στη Γνωστική Ψυχολογία από το Department of Experimental Psychology, School of Biological Sciences (BIOLS), University of Sussex, UK (2001)  

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

  • Η διάκριση μεταξύ άδηλης (ασυνείδητης) και έκδηλης (συνειδητής μάθησης)
  • Σχηματισμός εννοιών – κατηγοριοποίηση
  • Προκαταλήψεις προσοχής
  • Γνωστικές διεργασίες που διέπουν τη διατροφική συμπεριφορά και την (υπερβολική) κατανάλωση αλκοόλ

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Ziori, E. (2023). The power of the cognitive unconscious: The case of implicit learning. Psychology: The Journal of the Hellenic Psychological Society, 28(2), 1–22. https://doi.org/10.12681/psy_hps.36225

Cantarutti, S., Pothos, E. M., Ziori, E. & Tapper, K. (2023). Can we change automatic processes: the influence of social priming on alcohol attentional bias. Behavioural Pharmacology, 34(7), 443-448. https://doi.org/10.1097/fbp.0000000000000749

Ziori, E., & Dienes, Z. (2015). Facial beauty affects implicit and explicit learning of men and women differently. Frontiers in Psychology, 6, 1124. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.01124

Ziori, E., & Pothos, E. Μ. (2015). Artificial Grammar Learning: An introduction to key issues and debates. In P. Rebuschat (Ed.), Implicit and Explicit Learning of Languages (pp. 249-273). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/sibil.48.11zio

Ziori, E., Pothos, E. Μ., & Dienes, Z. (2014). Role of prior knowledge in implicit and explicit learning of artificial grammars. Consciousness & Cognition, 28(1), 1-16. https://doi.org/10.1016/j.concog.2014.06.003

Ziori, E. & Dienes, Z. (2012). The time course of implicit and explicit concept learning. Consciousness & Cognition, 21, 204-216. https://doi.org/10.1016/j.concog.2011.12.008

Ζιώρη, Ε. (2011). Άδηλη Μάθηση: Θεωρία και Έρευνα. Αθήνα, Gutenberg.

Ziori, E. & Dienes, Z. (2008). How does prior knowledge affect implicit and explicit concept learning? Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61, 601-624. https://doi.org/10.1080/17470210701255374

Tapper, K., Pothos E. Μ., Fadardi J., & Ziori E. (2008). Restraint, disinhibition and food-related processing bias. Appetite, 51(2), 335-338. https://doi.org/10.1016/j.appet.2008.03.006

Ziori, E. & Dienes, Z. (2006). Subjective measures of unconscious knowledge of concepts. Mind & Society, 5, 105-122. https://doi.org/10.1007/s11299-006-0012-4

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Πέμπτη 11.00-12.00 & Παρασκευή 14.00-15.00
Μετάβαση στο περιεχόμενο