Ελένη Ζιώρη

Ελένη Ζιώρη

Επίκουρη Καθηγήτρια

Από το 2005 έως το 2012 ήταν Λέκτορας Γνωστικής Ψυχολογίας στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Π.Ι. και από το 2012 έως σήμερα είναι Επίκουρη Καθηγήτρια Γνωστικής Ψυχολογίας (έως το 2019 στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. του Π.Ι.  και από το 2019 έως σήμερα στο Τμήμα Ψυχολογίας του Π.Ι.). Διετέλεσε Διευθύντρια του Τομέα Ψυχολογίας στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. από τα τέλη του 2017 έως το 2019, καθώς και Διευθύντρια του Εργαστηρίου «Μελέτης Οικογένειας», το οποίο μετονομάστηκε (ΦΕΚ 568/21.02.2018) σε «Εργαστήριο Εκπαιδευτικής, Γνωστικής και Αναπτυξιακής Ψυχολογίας», από τον Δεκέμβρη του 2017 έως το 2019, στο Τμήμα Φ.Π.Ψ. Από το 2019 έως σήμερα, είναι Διευθύντρια του εν λόγω Εργαστηρίου στο Τμήμα Ψυχολογίας του Π.Ι. Από το 2015 έως σήμερα συνεργάζεται με το Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Γνωσιακή Επιστήμη» του ΕΚΠΑ, όπου διδάσκει το μάθημα «Γνωστική Ψυχολογία». 

Παραδιδόμενα μαθήματα

Τίτλος:

Γνωστική Ψυχολογία Ι
Γνωστική Ψυχολογία ΙΙ
Μεθοδολογία Έρευνας στην Ψυχολογία: Ποσοτικές Μέθοδοι
Πειραματική Διερεύνηση Γνωστικών Διεργασιών
Στοιχεία επικοινωνίας

Διεύθυνση:

Τμήμα Ψυχολογίας Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων 45110 Ιωάννινα 312 - 4ος όροφος

Τηλέφωνο:

26510 05761

Email:

Ιστοσελίδα:

Ακαδημαϊκές πληροφορίες

ΦΕΚ Διορισμού:

Γ΄ 749/5-08-2016, ΦΕΚ διορισμού: Β΄3447/12.09.2019

Γνωστικό Αντικείμενο:

Γνωστική Ψυχολογία. Το συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο αφορά στη διερεύνηση νοητικών διεργασιών, όπως είναι η αντίληψη, η προσοχή, η μνήμη, η μάθηση, η γλώσσα, η επίλυση προβλημάτων και η σκέψη, μέσω της βασικής μεθοδολογίας της που είναι η πειραματική. Η διερεύνηση των παραπάνω διεργασιών συντελεί τόσο στην κατανόηση της λειτουργίας του ανθρώπινου νου όσο και στην ενίσχυση της γενικότερης ευεξίας των ανθρώπων, μέσω εφαρμογής των πορισμάτων της σε πολλά πεδία της καθημερινότητας.

Σπουδές:

Η Έλενα Ζιώρη είναι απόφοιτη του Τμήματος Φ.Π.Ψ. (Ειδίκευση: Ψυχολογία) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (1993). Στη συνέχεια, έλαβε υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) για την πραγματοποίηση μεταπτυχιακών σπουδών (MA και PhD) στο University of Sussex, UK (1996-2000). Συγκεκριμένα, έλαβε μεταπτυχιακό δίπλωμα (MA in Psychology), με διάκριση (distinction), από το Department of Cognitive and Computing Sciences (COGS), Sussex University (1997) και διδακτορικό δίπλωμα (PhD) στη Γνωστική Ψυχολογία από το Department of Experimental Psychology, School of Biological Sciences (BIOLS), University of Sussex, UK (2001)  

Ερευνητικά Ενδιαφέροντα:

Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της εστιάζονται στη διερεύνηση της διάκρισης μεταξύ άδηλης (ασυνείδητης) και έκδηλης (συνειδητής) μάθησης αλλά και ευρύτερων γνωστικών παραγόντων τόσο σε υγιείς πληθυσμούς όσο και σε πληθυσμούς με νευροαναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, στη μελέτη γνωστικών διεργασιών που διέπουν τη διατροφική συμπεριφορά και την (υπερβολική) κατανάλωση αλκοόλ, στην απόκτηση εννοιών και την κατηγοριοποίηση, καθώς και στις προκαταλήψεις προσοχής κατά τη μάθηση και τη λήψη αποφάσεων. 

Ενδεικτικές Δημοσιεύσεις:

Ziori, E, & Dienes, Z. (2015). Facial beauty affects implicit and explicit learning of men and women differently. Frontiers in Psychology, 6, 1124. doi: 10.3389/fpsyg.2015.01124 

Ziori, E., & Pothos, E. Μ. (2015). Artificial Grammar Learning: An introduction to key issues and debates. Ιn P. Rebuschat (Ed.), Implicit and Explicit Learning of Languages (pp. 249-273). John Benjamins Publishing Company. https://doi.org/10.1075/sibil.48.11zio 

Ziori, E., Pothos, E. Μ., & Dienes, Z. (2014). Role of prior knowledge in implicit and explicit learning of artificial grammars. Consciousness & Cognition, 28(1), 1-16. doi:10.1016/j.concog.2014.06.003. 

Ziori, E. & Dienes, Z. (2012). The time course of implicit and explicit concept learning. Consciousness & Cognition, 21, 204-216. doi:10.1016/j.concog.2011.12.008. 

Ζιώρη, Ε. (2011). Άδηλη Μάθηση: Θεωρία και Έρευνα. Αθήνα, Gutenberg. 

Ζiori, E. & Dienes, Z. (2008). How does prior knowledge affect implicit and explicit concept learning? Quarterly Journal of Experimental Psychology, 61, 601-624. doi:10.1080/17470210701255374. 

Tapper, K., Pothos E. Μ., Fadardi J., & Ziori E. (2008). Restraint, disinhibition and food-related processing bias. Appetite, 51(2), 335-338. doi: 10.1016/j.appet.2008.03.006. 

Ζiori, E. & Dienes, Z. (2006). Subjective measures of unconscious knowledge of concepts. Mind & Society, 5, 105-122.https://doi.org/10.1007/s11299-006-0012-4 

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Ελληνικά:

Αναλυτικό Βιογραφικό Σημείωμα στα Αγγλικά:

Ώρες Συνεργασίας:

Τρίτη 11.00-12.00 & Παρασκευή 11.00-12.00